I´m christmas

5 anledningar till varför jag INTE gillar julen:

1. Allt är så himla ytligt, vem som får mest paket och vem som får mest saker av vad man har önskat sig!

2. Tomtar?! Läskiga! Inte fina, dom ger mig mardrömmar bara genom att existera. Plus, hur kul är det när man får reda på att tomten inte ens existerar? Inte kul.

3. Allt julpynt! Alla dom där miniatyrerna på små tomtar och sånna där saker. INTE OKEJ!

4. När man inte kan springa iväg och gömma sig utan att bli anklagad för att vara en suris.

5. Att det alltid blir JAG som måste spela tomte! Hallå?! Är det rimligt? Nej, att det som är anti jul och all dess ytlighet ska inte behöva vara tomte. Jag kommer ju skrämma iväg småbarna, ack ack. Ingen bra idé!


5 anlednigar till varför jag GILLAR julen:

1. Alla ljus, det enda pynt plus granen som jag tillåter. Det enda som är fint helt enkelt. Och jesuskrubban så klart!

2. Att det är en kristen högtid, Jesus födelse! Yay! Tack för det!

3. Släktingar som man inte träffar så ofta får man träffa, även fast små portioner där är rimliga.

4. Klockan tre! Okej, jag kallar det klockan tre, deal with it! MÅSTE SES, annars får jag damp!

5. ... Okej?! jag försöker komma på något... Öööh, jullåtar? JA! det gillar jag! Vissa i alla fall!

Ärligt talat så kunde den anledningr över varför jag INTE gillar julen blivit mycket längre, så det där är en väldigt kortfattat lista!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback