I'm pregnant

Andas, jag är inte gravid. Men, du kanske är det? Och är ungdom? I så fall, lär dig att skydda dig.

Tonårsgraviditeter. Patetiskt? Ja! Har någon hört om kondom, p-piller, p-stav? Om du inte har det, GOOGLA FÖR FAN! Om du nu för fan ska ha sex, skydda dig! Om du är tonåring så är du inte på något sätt kapabel att ha ett barn. Du har inte ekonomin, du har inte förståndet att förstå hur mycket det kräver att ha barn. Jag är ung, jag förstår åtminstonde att jag aldrig skulle kunna klara av att ha barn, så därför sätter jag mig inte i en sådan situation.

Jag tycker det är jättebra att alternativet abort finns, men det är absolut ingenting för mig. Och det valet är för var och en person att ha en åsikt om. Men varför sätta sig i en situation där man måste välja abort eller behålla barnet i en sådan ung ålder? Helt sjukt att inte kunna skydda sig ordentligt om man nu ändå ska ha sex med sin partner eller sex med en helt random, eller whatever! Ni fattar vad jag menar.

Det jag vill komma fram till är: Är du ungdom och har sex, SKYDDA DIG ORDENTLIGT! Punkt! Inget mer med det. Du är inte redo för att ha barn, så du kommer troligen göra abort. Och om du nu inte kan skydda dig ordentligt för att du inte har pengarna eller du har missat nån tablett eller helt enkelt inte har skydd, ge fan i att ha sex. Snälla?

http://lonatrogen.blogg.se/images/2009/ppiller1_40893523.jpghttp://3.bp.blogspot.com/_cSWTPmUPUew/SwwnA6TtBHI/AAAAAAAAAkc/B-pRoxjJlLo/s1600/KondomScan.jpg



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback