I'm migrain

Idag var jag hemma från skolan på grund av migrän. Inte trevligt, jag sa till och med igår till Erika, "imorgon kommer jag ha ont i huvudet", men jag trodde det bara var en vanlig huvudvärk, men icke sa nicke. Det var en PANG, BOOM! OW! Så, jag har legat i sängen tills tolv sen har jag suttit uppe nu två timmar ungefär. Min syn är lite konstig, fast bara på ett öga, vilket är mer konstigt, annars brukar det bli på både.
Men, nåja, jag styr inte över min konstiga kropp ibland. Ofast inte, det har ett eget liv och jag brukar inte hänga med i svängarna.

Igår var det i alla fall en trevlig dag, var en stund med Rebecca på stan efter jag har tillbringat helgen med Malin S, sen klockan fyra vad jag i Skellefteå och en äcklig gubbe började prata med mig:

ÄckligGubbe: Hej...
Jag: Hej.
ÄckligGubbe: Har du en cigg?
Jag: Nej.
ÄG: Jaha. Det finns jättemycket mördare och våldtäktsmän nu för tiden.
Jag: Mmmm... (Kollar runt rädd, kollar ner, ser att han inte har på sig skor!)
ÄG: Jag bor på Morö Backe, vars bor du?
Jag: Eeeh... Morön.....
(Snälla, kom Erika!)
ÄG: Men det är väl nära Morö Backe? Kan inte jag få åka med er då?
Jag: Kan väl fråga...
ÄG: Ja, jag har ju haft stroke, en riktig allvarlig en.
(Jag håller på att få en nu om dom inte kommer snart...)
Jag: ÅH! Där kommer dom, vänta här.
Går till bilen, och frågar ifall han får åka medan jag tänker SÄG NEEEEJ! Björn säger nej, jag slappnar av.
Jag till ÄG: Tyvärr, vi ska hämta upp fler. HEJDÅ!
Hoppar snabbt in i bilen och sagan är slut.

Fast det var ingen saga, för det hände! Det var läskigt! Han gick ju förfan med bara strumpor!
Sen var jag i alla fall hos Erika och vi bakade muffins och såg på film! Inte helt ovanligt alltså!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback