Första dagen.

Så har jag gått och oroat mig för min första dag på jobbet och idag kom den äntligen. Sov inget bra inatt, var både kallt och så var jag rätt nervös.
När jag kom dit så fick jag börja med att ta ett foto för mitt passeringskort och sedan när vi alla satt där i rummet där introduceringen skedde så fick jag en bunt med papper som man skulle skriva på och läsa.
Hade lite problem på några av papprena då jag ännu inte har lärt mig addressen vi ens bor på och inte hunnit få ett social security number. Men det får fixas senare.
Det blev en kort dag på sex timmar och det är jag nästan glad över. Har nämligen lite ont i huvudet och idag har det varit den finaste dagen sedan vi kom till Malta. Så snart ska jag sätta mig på balkongen med ett glas vin hade jag tänkt, det vill säga, om vi har något vin kvar i kylen. 
 
Annars så har det varit rätt lugnt, hade en riktigt roligt och trevlig kväll i lördags med utgång. Vi kom hem kring sextiden och jag trodde att klockan ungefär bara var kring tre, dock så blev det ju en timme som "föll bort" då det ändrades till sommartid.
 
Nej, nu ska jag gå ut och lapa sol i sinne.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback